maandag 8 september 2008

Annetje op bezoek (deel 1)

Vandaag voor het eerst in een Zwitserse file gestaan op terugweg van Genève naar Lausanne. Dat doet echter niets af aan het geluksgehalte na een zesdaags bezoekje van Annetje. Foto's!

De fonteinen in Ouchy, haven van Lausanne


Woensdag was er véél wind. Een kleine 5 Bft schat ik. Ideaal om te surfen leek het mij maar plots begon het te bliksemen... Met de mast als bliksemafleider in uw handen is dat nét iets minder.

Kotfeestje. An legt vlechtjes in de baard van Jonas de Zweed.

In Montreux staan zelfs palmbomen




Die hobbelpaardjes zijn nog gevaarlijke speeltjes!

Bern

Kzit wat achter met de blog!
Eergisteren zijn Annelies, An en ik Dries gaan bezoeken in Bern. Het weer zat niet mee, maar Dries zit daar heel goed. Een gezellige gemoedelijke stad en niet eens zo ver van hier. Amper een klein uurtje rijden. Ik laat de foto's spreken.

Bern is een vrouwvriendelijke stad. In de parkings worden plaatsen voorbehouden voor vrouwelijke bestuurders :-) Bij ons zou deze blijk van goede wil algauw als spottend worden opgevat maar niet in Bern dus. Blijkbaar is het cliché hier géén cliché maar een feit.

Een beetje regen houdt deze jongedames niet tegen. Met de super hippe roos-witte paraplu die op mijn kot lag te liggen trotseerden ze regen en wind.

"Hier wa verder is ne put me nen beer in"... Kdacht dat Dries mij weer iets wou wijsmaken maar tis nog echt ook. In de bärengraben loopt deze beer continu zn rondjes, hij ziet er héél eenzaam uit maar voor het icoon van de stad hebben de Bernaren veel over blijkbaar.

Ik dacht, in Zwitserland ligt het geld te rapen en heb dus maar meteen mijn eigen zaak opgericht. Zo kan ik mijn onkosten hier tenminste vergoeden. Binnenkort open ik de deerste franchisezaken in België.

Dries doet een bekentenisDries' universiteit. Een kasteel.

vrijdag 5 september 2008

Vraag van de week in de rubriek spreuken en zegswijzen: Welke spreuk of zegswijze beelden Annelies en ik hier uit?

Schrijf uw antwoorden op een gele briefkaart of reageer

dinsdag 2 september 2008

Kot

Nu het nog klaar is en ik eraan denk (en het wat proper is), wordt het misschien eens tijd wat foto's van mijn kot toon:


De keuken:


Panoramische foto van mijn kot:

maandag 1 september 2008

Afgeschermd

Het lijkt wel alsof Lausanne continu windstil is. Online wordt 3 Bft voorspeld, maar ter plekke lijkt dat eerder een zwakke 1 Bft te zijn. Daarmee ben ik nog altijd niet op't water geweest. Woensdag geven ze 4 Bft (maar ook bliksem, geen aanrader dus met die mast als hoogste punt opt water :p).

Alternatieven genoeg. Vrijdag een grillade gedaan met veel Zweden en Duitsers die blijkbaar altijd het idee hebben dat ze in België ofwel français spreken ofwel 'hollandais'. Na wat uitleg begrijpen ze dan dat Holland een streek is in Nederland en dat de taal 'néerlandais' is (waar ze dan nog nooit van gehoord hebben). Na nog wat langer uitleggen begrijpen ze dat hollandais eigenlijk hetzelfde is maar met een accent. Haaa!

Grillade au bord du lac

Zaterdag begon met een tennispartijtje met drie: Cathrin, Advait en ik. Het Belgisch niveau is bij deze verdedigd want 1 tegen 2 werd het 6-1. Voor mij. Verder die dag hebk voor den eerste keer de was gedaan. Uiterst spannend verhaal. Het nam de hele dag in beslag. Na enkele uren proberen had ik door dat het machien niet ging werken en ben ik bij het aanpalende gebouw gaan aankloppen. Daar werkte het wel. De droogkast is nog een ander paar mouwen. Vier knoppen: extra nat, nat, droog en extra droog. Ik druk dus extra nat in want de kleren komen net uit het wasmachien, en zijn extra nat... na enkele pogingen toch maar eens 'droog' geprobeerd want die knoppen duiden dus aan welk resultaat ge wilt, niet de staat van de kleren. Logisch lijkt het u? Zo'n knop verwacht ik niet op een 'droog'kast, daar wilt ge geen natte kleren uit zien komen.

Intussen ben ik ook te weten gekomen dat een nieuwe band voor mijn derdehandsfiets meer kost dan de fiets zelf... Kga hem hoogstwaarschijnlijk terug te koop zetten (voor ietsjes meer uiteraard) en dat plan rustig opbergen.

Ook heb ik een winkel ontdekt, de 'Faill-hit' die enkel zaken verkoopt die uit faillisementen komen. Spotgoedkoop dus!



donderdag 28 augustus 2008

Olympisch museum

Het olympisch museum bevindt zich op de quaie de Belgique en Jacques Rogge staat er in't groot afgebeeld. Ons land is er dus goed vertegenwoordigd.
Mark (leraar frans) had vol goeie wil een dubbelzijdige pagina vragen opgesteld met de bedoeling dat we daar in't museum antwoorden zouden op zoeken.... Leuk idee natuurlijk, maar beetje achterhaald.
Het museum zelf is wel eens het bekijken waard:

Wand met alle olympische vlammen
Wist je dat: de moderne olympische spelen al sinds 1896 georganiseerd worden?

De antieke olympische spelen zijn al iets langer geleden.
Dit is een vreemde vaas in't museum met homo-erotische taferelen. Ik heb mij er verder geen vragen bij gesteld, maar nu vraag ik me toch af wat dat daar doet...

Hier moest ik toch een foto van trekken. Sterk verouderd Mistral One Design zeil en bijhorende surfplank. Daar zijn ongetwijfeld records mee gebroken

Fredje Deburghraeve z'n badmuts. Gesigneerd en al.

Een voetbal met opschrift van Pele.

Ijsschaatsen is koud en dat werd hier ook mooi weergegeven.

Als biomedisch ingenieur in spe kan ik deze foto niet achterwege laten.

American Coffee (links) en The Belgian Cocktail (rechts) zouden in de jaren 80 grote furore gemaakt hebben als dopingproducten.


Na wat rondgeneusd te hebben, kwam Mark bij mij staan en zag dat ik blijkbaar nog niet veel vragen had opgelost... 't Was eigenlijk een beetje triestig want niemand deed dat en hij zei dat hij er 4 (!) uur aan bezig geweest was en zelfs twee keer het museum had bezocht voordien... Als ik dat voordien geweten had hadk misschien toch wel enkele dingen opgezocht.

Morgen is de fietsherstelplaats open en ga ik een poging wagen goedkoop twee banden te vervangen en de remmen aan te spannen!



woensdag 27 augustus 2008

Dagje strand

De zon is alomtegenwoordig

Na een lange dag fiets zoeken hebben we gisteren nog een stapke in Lausanne gezet. In't cafeetje van gisteren kunnen we maar beter niet meer gaan... Na enkele biertjes vragen we de rekening en dat blijkt niet de onze te zijn, maar niettemin was het veel minder dan wat wij eigenlijk zouden betaald hebben... We besloten ons er niet teveel van aan te trekken en te doen alsof we te bourré waren om het te merken, goeie zaak gedaan dus ;-)

Op de foto v.l.n.r.: Italiaan en Duitser van andere groep, Cathrin, Adrien. Niet op de foto: Markus

Vandaag begon met mijn presentatie over't windsurfen die vlotjes verliep en zelfs wat flauwe mopjes int frans slaagden dus tzit wel snor. Heel de week is het hier gemiddeld 25 graden dus het ideale vertier vind je bij't strand.

Lukas le jongleur

Cathrin

Adrien

Markus




Morgen op het programma: pic-nic en bezoek aan olympisch museum